0 szt. 0,00 zł
  • 0 szt.
  • Netto (zł) 0,00 zł
  • Brutto (zł) 0,00 zł
  • Do kasy
Zaloguj się Zarejestruj się

Zasady gry w Pokera Texas Hold'em

Przebieg gry

We wszystkich partiach Texas Hold'em celem gry jest utworzenie najlepszego pięciokartowego układu z dostępnych siedmiu kart.

Przed rozdaniem

Wybrani gracze stawiają zakłady "w ciemno" (tzw. blindy).

Znaczek "D"

W przeciwieństwie do siedmiokartowego pokera otwartego (Seven Card Stud), w którym krupier rozdaje karty w każdej rundzie dookoła stołu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, rozpoczynając od gracza siedzącego najbliżej niego z lewej strony - w pokerze Hold'em krupier rozpoczyna rozdawanie od gracza, przy którym znajduje się znaczek "D". Znaczek jest graficznym, oznaczeniem ("D"), i informuje który gracz jest "rozdającym". Pomimo, iż w pokerze Hold'em karty rozdawał będzie nasz krupier (komputer), to gracz, przy którym znajduje się znaczek D gra tak, jakby to on był krupierem. Gdy karty są rozdawane graczom, jest to robione w taki sposób, jakby gracz rozdawał w grze offline.

Zakłady w ciemno

Po przydzieleniu znaczka "D" jednemu z graczy, dwaj inni gracze za pomocą specjalnego komunikatu głosowego (tylko tych dwóch graczy usłyszy komunikat) proszeni są o złożenie małej lub dużej ciemnej: "post the large or small blinds, please". Zakłady w ciemno mają taką samą funkcję jak zakłady wejściowe ante, zmuszają one graczy do wrzucenia pieniędzy do puli, dając graczom motywację do rozpoczęcia gry. Zakłady w ciemno obstawia tylko dwóch graczy.

Pierwszy zakład w ciemno nazywany jest "małą ciemną". Zakład ten stanowi na ogół połowę minimalnego limitu ustalonego dla gry, choć w niektórych grach jego wysokość może być inna. W grze 15-30$ mała ciemna wynosi 7$, a w grze 5-10$ równa się 2$.

Tak więc, w grze 2-4$ mała ciemna wynosi 1$. Drugi zakład w ciemno zwany jest "dużą ciemną" i jego wysokość jest zawsze taka sama jak minimalny limit ustalony dla gry, np.: w grze 5-10 duża ciemna wynosi 5$.
Małą ciemną wpłaca gracz znajdujący się bezpośrednio z lewej strony znaczka. Następny gracz siedzący po lewej stronie gracza z małą ciemną wpłaca dużą ciemną w wysokości pełnej kwoty lub najniższego limitu gry.

Pierwsze rozdanie kart

Po przydzieleniu znaczka i wpłaceniu małej i dużej ciemnej przechodzimy do rozdawania kart. Rozdający zawsze rozdaje karty zaczynając od gracza siedzącego najbliżej jego lewej strony. Karty rozdawane są zgodnie z ruchem wskazówek zegara - wokół stołu obejmując każdego gracza. Gracze otrzymują najpierw jedną kartę twarzą do dołu, a następnie drugą kartę twarzą do dołu. Runda licytacji rozpoczyna się od osoby siedzącej z lewej strony gracza z dużą ciemną.

Runda licytacji po pierwszym rozdaniu

Rundę licytacji zawsze rozpoczyna osoba siedząca z lewej strony gracza z dużą ciemną. Gracz nie może czekać (check) - może jedynie pasować (fold), wejść (call) lub podnieść (raise) stawkę dużej ciemnej.

Licytacja przesuwa się kolejno do każdego siedzącego przy stole gracza, który ma do wyboru spasowanie, wejście lub podniesienie stawki, dopóki kolejka nie dojdzie do gracza z dużą ciemną. Jeśli nikt nie podniósł stawki do momentu, gdy kolejka dojdzie ponownie do gracza z dużą ciemną, ma on możliwość "czekać" (wchodząc z zakładem z dużej ciemnej) lub podnieść stawkę.

Po zakończeniu pierwszej rundy licytacji następuje odkrycie trzech wspólnych kart - flop.

Flop

Karty, które teraz zostaną rozdane będą trzecią, czwartą i piątą kartą w grze. Kart tych nie rozdaje się poszczególnym graczom, lecz umieszcza się je twarzą do góry na środku stołu.

Przed rozdaniem flopa należy odrzucić jedną kartę. Rozdający wkłada jedną kartę twarzą do puli w dół. Następnie kładzie trzy karty twarzą w górę na środku stołu. Te trzy karty zwane są "kartami wspólnymi" (kartami komunalnymi) i są one dostępne dla wszystkich graczy, którzy mogą ich użyć do tworzenia układu kart.

Licytacja po odkryciu trzech wspólnych kart

Po rozdaniu flopa każdy z graczy ma do dyspozycji pięć kart: dwie zakryte karty w dłoni rozdane (tzw. pocket cards) w pierwszej rundzie oraz trzy wspólne karty na stole.

Po rozdaniu kart licytację w każdej rundzie rozgrywanej partii zawsze rozpoczyna najbliższy gracz z lewej strony znaczka "D". Jeśli gracz mający znaczek pasuje, znaczek jest nadal aktywny i pozostaje umieszczony przed takim graczem, ponieważ pozycja ta jest stała przez całą partię.

Gracz rozpoczynający rundę licytacji może czekać lub wejść. Jeśli któryś z graczy postanowi wejść, pozostali gracze nie mogą już korzystać z opcji czekania w danej rundzie licytacji - mogą jedynie pasować, wejść lub podnieść stawkę obowiązującą w danej rundzie (niższy limit gry w pierwszej i drugiej rundzie licytacji i wyższy limit gry po czwartej i piątej karcie).

Czwarta karta

Rozdający odkrywa na stole czwartą kartę (ang."turn"), która jest szóstą kartą uczestniczącą w grze. Tak jak wcześniej, rozdający musi odrzucić jedną kartę, po czym kładzie na stole czwartą kartę twarzą w górę z prawej strony ostatniej karty z flopa.

Licytacja po odkryciu czwartej karty

W tej fazie gry gracze mają do dyspozycji cztery karty na stole i dwie zakryte karty w ręce. Teraz zostanie ogłoszone, kto rozpoczyna licytację - kolejka zawsze rozpoczyna się od pierwszego uczestniczącego w grze, gracza znajdującego się najbliżej lewej strony znaczka "D".

Zakłady stawiane w tej rundzie licytacji rozpoczynają się od wyższego limitu gry. Na przykład w grze 2-4$ limit taki wynosi 4$. Stawka może być podnoszona o 4$, ale obowiązuje ograniczenie liczby podniesienie stawki do trzech. Jeśli w grze pozostało tylko dwóch graczy, przy naszych stołach do gry za prawdziwe pieniądze liczba podniesień stawki jest nieograniczona.

Podczas turniejów stosuje się limit trzech podniesień stawki, nawet jeśli w grze pozostało tylko dwóch graczy.

Piąta karta

Następnie rozdający kładzie na stół piątą i ostatnią kartą.
Na stole są trzy karty z flopa, czwarta karta (turn) i piąta karta (river).

Licytacja po odkryciu piątej karty

W tym momencie w grze jest pięć kart znajdujących się na stole i po dwie karty w ręku każdego gracza. Rozpoczyna się kolejna runda licytacji począwszy od pierwszego pozostające w grze, gracza z lewej strony znaczka "D". Gracze mogą czekać, wchodzić, podnosić stawkę lub pasować. Po zakończeniu licytacji rozpoczyna się wykładanie, prezentacja kart.

Kto pierwszy wykłada karty?

Ustalenie, czyje karty będą wykładane w pierwszej kolejności należy do gracza, który rozpoczął rundę licytacji lub do osoby, która jako ostatnia weszła, podniosła stawkę lub ponownie przebiła. Oznacza to po prostu, że jako pierwszy karty wykłada gracz, który licytował ostatni w końcowej rundzie gry.

Czy wygrywający gracz, który jako jedyny pozostał w grze ma obowiązek pokazania swoich kart?

Wygrywający gracz nie musi pokazywać kart, jeśli wygrał, gdyż wszyscy pozostali gracze spasowali.

Czy gracz musi pokazać swoje karty, jeśli wchodzi w ostatniej rundzie licytacji?

Gracz nie musi pokazać swoich kart, jeśli - i tylko jeśli - nie jest graczem, który złożył ostatni zakład. Jeśli gracz dopłaca stawkę i widzi, że nie ma szans wygrać, może spasować. Gracze, którzy są ciekawi, jakie to były karty mogą poprosić o historię partii, aby się tego dowiedzieć.

Kto wygrywa?

W naszym pokoju pokera stosuje się zasadę "karty mówią za siebie". Oznacza to, że nasz krupier (komputer) sam automatycznie odnajdzie najlepszy układ pięciokartowy przy użyciu pięciu (5) kart wspólnych na stole i dwóch (2) zakrytych kart w rękach graczy. Zwycięzcę ustala się według powszechnie obowiązującego rankingu układu kart.

Zasady zakładów w ciemno w Texas Hold'em

Wszyscy gracze muszą opłacić w pełni zakłady w ciemno zanim będą mogli dostać znaczek "D". A zatem gracz, który wpłacił małą ciemną w poprzedniej partii otrzymuje znaczek "D" w następnej partii gry.
Jeśli do gry dołączy nowy gracz, mogą wystąpić trzy (3) opisane poniżej sytuacje.
Jeśli nowy gracz siedzi po lewej stronie miejsca z ciemną, ma do wyboru "wystawienie" dużej ciemnej lub "czekanie". Jeśli gracz zdecyduje się ją wpłacić, to jego zakład jest aktywny. Jeśli nowy gracz siedzi w miejscu dużej ciemnej, jest wtedy tak traktowany. Jeśli gracz siedzi pomiędzy znaczkiem "D" a jakąkolwiek ciemną, musi poczekać, aż znaczek przejdzie w następne miejsce.

Zasady postępowania w przypadku opuszczenia zakładu w ciemno

Opuszczenie dużej ciemnej. Jeśli gracz z jakichkolwiek powodów opuścił dużą ciemną, to nie może grać w żadnej partii do czasu pokrycia sumy wszystkich dużych ciemnych. Program umieści znaczek "ML" przy takim miejscu, który oznacza opuszczoną dużą ciemną. Program poprosi następnego aktywnego gracza z lewej strony o wpłacenie dużej ciemnej. Gdy gracz, który opuścił dużą ciemną powróci do gry zanim duża ciemna znowu przypadnie na jego miejsce, gracz będzie musiał uzupełnić sumę wszystkich ciemnych - "Post all" ("wpłać wszystkie"). Część odpowiadająca małej ciemnej jest martwa i musi być wpłacona do puli, zanim nastąpi rozdanie kart w partii. Gracz może uniknąć takiej sytuacji czekając aż duża ciemna sama powróci na jego miejsce.

Co to jest wejście all-in (wejście za wszystko)?

Zakład obstawiony przez gracza z wykorzystaniem wszystkich jego żetonów, które ma na stole. Na przykład, w grze 15-30 gracz, któremu na stole pozostało tylko 7$ może wejść z 7$. Jeśli w takim momencie w grze pozostał tylko jeden inny gracz, licytacja dla tej partii zostaje zakończona, a krupier (komputer) szybko i automatycznie rozda pozostałe karty. Jeśli w grze pozostało przynajmniej trzech graczy w chwili, gdy jednemu graczowi kończą się pieniądze i wchodzi za wszystko (all-in), tworzy się osobną dodatkową pulę (tzw. side pot), o którą walczą gracze, którzy nadal posiadają pieniądze. W niektórych sytuacjach istnieje możliwość tworzenia większej liczby dodatkowych pul, jeżeli pieniądze wyczerpują się różnym graczom na różnych etapach gry. Jeśli masz udział w dodatkowej puli, możesz ją wygrać, nawet jeśli nie uda Ci się wygrać rywalizacji o główną pulę z graczem all-in.

Uwaga: jeżeli nawet masz więcej żetonów na swoim koncie w kasie, nie możesz dołożyć pieniędzy w trakcie trwania partii. Jeśli zaczyna Ci brakować żetonów przy stole, to sugerujemy zaopatrzyć się w dodatkowe żetony przed rozpoczęciem kolejnej partii. 

Średnia ocena: Zaloguj się, by ocenić ten dokument

Powrót do zakupów Przejdź do koszyka
Zamknij

Powrót do zakupów Przejdź do koszyka